2016. november 20., vasárnap

A Disney kastélyban jártam!

Na jó, vagyis nyilván nem az igaziban, ahol ott van Mickey meg Minnie meg az összes Disney hercegnő, hanem abban, amiről ezt mintázták J Mint azt már korábban említettem egy másik bejegyzésben, jelenleg épp Németországban tanulok, és természetesen ezt arra is használom, hogy minél több helyre ellátogassak itt, lassan már egész Bajorországot végigjárom! Nagyon szeretünk utazni a párommal, és az a helyzet, hogy ahol most jártunk, azt egyszerűen muszáj látnotok és meglátogatnotok Nektek is!

A neuschwansteini kastély egyike a leghíresebb bajor kastélyoknak, ennek különlegessége ugyanis, hogy erről mintázták a Disney kastélyt, na meg a Hamupipőkében is ez a kastély köszön vissza. Neuschwanstein egy igazi kincs a Pöllat-szurdoknál, fent a sziklákon. És ezt bizony szó szerint kell érteni, ugyanis ez a kastély valóban egy sziklára épül, és körülötte még több hegy meredezik az ég felé. Csodás látvány, ahogy ott áll, és fehér csúcsaival megnyújtja azt a sziklát, amelyre építették.

Az egészet körülöleli az erdő, és egy csodás hídról is meg lehet tekinteni az építményt (Marienbrücke), ahonnan gyönyörű képeket lehet készíteni a kastélyról. Igaz, egy kicsit félelmetes, ahogy alattad ott folyik a Pöllat, és a híd fapadlója mozog ahogy lépkedsz. De a látvány mindennel felér, hiszen csodálatos! Arról nem beszélve, hogy egy kisebb vízesés is van itt, ami az egészet igazán meseszerűvé teszi. Az ember el sem hiszi, hogy ilyen gyönyörűség valóban létezik. Nekem nagy vágyam volt, hogy hóban lássam ezt a csodás kastélyt, és ugyan hótakaró nem volt, de amint felértünk a kastély lábához, az addigi esőt felváltotta a hóesés, és valami elképesztő volt, hogy ez pontosan addig tartott, amíg el nem indultunk lefelé. Mintha az univerzum azt szerette volna, hogy a kívánságom valóra váljon, akár a mesékben. J
Így örültem a hóesésnek :)
Mivel ez egy szervezett út volt, ezért igen szoros menetrenddel kellett számolnunk, így történt az, hogy mi úgy döntöttünk, kihagyjuk a kastély benti megtekintését, és tovább megyünk, egészen át a hídon és kicsit fel az ottani hegyre. Ismerősök mondták ugyanis, hogy mindenképp nézzük meg onnan is, mivel onnan még szebb kilátás nyílik a kastélyra, és ott már nincs az a nagy tömeg sem, ami a hidat jellemzi. Szóval mi a hóesésben, a csúszós köveken és a sárban nekivágtunk, hogy feljebb menjünk, és onnan is megcsodáljuk a kastélyt. Ez egy plusz fél órás kitérőt jelentett (pont annyit, amennyi ideig az idegenvezetés tart a kastélyon belül), de minden percet megért! Meg kell valljam, hogy eszméletlen jól döntöttünk, hogy inkább ezt választottuk, mert csodaszép látvány tárult a szemünk elé a kastéllyal, a körülöttünk álló hegyekkel és a háttérben elnyúló tavakkal. Mindent láthattunk onnan, és egyszerűen nem akartunk elindulni onnan soha! Mindemellett nyilván azoknak, akiknek több idejük van, érdemes bemenni a kastélyba is, de az a helyzet, hogy én már annyi kastélyban jártam, hogy nem hiányzott, hogy pluszban ezt is lássam belülről.J Számomra/számunkra sokkal többet jelentett ez a szabadban eltöltött idő, mint a benti szépség.

Neuschwanstein mellett található Hochenschwangau, ami szintén egy kisebb kastély, mindössze fél óra sétára tőle. Vagyis hát inkább Hochenschwangau mellett van Neuschwanstein, mivel oda nem lehet felmenni autóval, csak lovas kocsival, gyalog vagy épp biciklivel :) Szóval mi is ott kezdtük egyébként a napot, amit szintén nem szabad kihagyni! Ez egy másik csodaszép kastély, ami egyébként csak egy hétvégi háza volt az akkori uralkodóknak, de így is érdemes rá időt szánni, mert bár nem olyan hatalmas, de nagyon szép mind kívülről mind belülről (a környezetről pedig ne is beszéljünk, hasonló a neuschwansteinihoz, hiszen egymás mellett vannak szinte).
Igazából ha tehetitek, akkor mindenképp úgy utazzatok ide, hogy minél több időtök legyen. Számunkra ez az egy nap nagyon kevés volt, legszívesebben még ott maradtunk volna napokig, hogy bejárjuk az egész környéket. Hogy sétáljunk a hegy lábánál elhelyezkedő tónál, és hogy megmásszuk a környező hegyek egyikét, vagy épp hogy túrázzunk ebben a csodás környezetben. Valóban kihagyhatatlan!J

Ti jártatok már itt? Szerepel a bakancslistátokon, vagy felkerült most? J

1. Most nagyon irigyellek! Nekem is minden vágyam, hogy ellátogassak a kastélyhoz, ami egyébként csak 150kmre van tőlünk, csak valahogy oda még nem jutottunk el. Na de ami késik...

1. Jaj, ha ilyen közel van, akkor hajrá, menjetek :) Valahogy az ember mindig csak halogatja a dolgokat, pedig nem szabad :) Remélem, mihamarabb eljuttok Ti is! :)